Samodzielnie stanowisko ds. Obywatelskich
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. Obywatelskich należy:
1) realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności, a w szczególności:
a) prowadzenie rejestru mieszkańców,
b) prowadzenie spraw związanych z zameldowaniem i wymeldowaniem obywateli polskich i cudzoziemców,
c) wydawanie zaświadczeń w sprawach meldunkowych,
d) rejestracja danych w rejestrze PESEL oraz występowanie o nadanie numeru PESEL,
e) udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców;
2) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, wymianą i unieważnianiem dowodów osobistych;
3) wprowadzanie i udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;
4) prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisów wyborców oraz wydawanie decyzji w tym zakresie;
5) sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosowania oraz zaświadczeń o prawie do głosowania;
6) w zakresie spraw społecznych:
a) przyjmowanie i przekształcanie na formę dokumentu elektronicznego wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
b) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
c) naliczanie opłat za sprzedaż napojów alkoholowych,
d) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
e) kontrola przestrzegania warunków i zasad korzystania z zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
f) realizacja zadań związanych z ochroną zdrowia i przeciwdziałaniem patologiom społecznym,
g) wykonywanie czynności związanych z udzielaniem pozwoleń na przeprowadzenie imprez masowych, zgromadzeń publicznych,
h) sporządzanie zeznań świadków w sprawach dotyczących zaliczenia okresów pracy do pracowniczego stażu pracy.
2. Zadania przypisane samodzielnemu stanowisku ds. Obywatelskich wykonuje Zastępca Kierownika USC.
Metryka strony